INFORMASJON OM BARNEHAGEN

Rauneveien barnehage er en privat barnehage beliggende sentralt på Ime (se kart), ca 2,5 km øst for Mandal sentrum. Barnehagen drives og eies av styrer og barnehagelærer Lise Haagensen og Gunhild Stalsberg. Barnehagens vedtekter finner du på en egen side her på hjemmesiden vår.

Barnehagen er godkjent for 18 plasser, og det er plass til inntil 18 barn i alderen 0 - 6 år. Vi er 3 fast ansatte i 100% stillinger i barnehagen, hvorav to er pedagoger og en er fagarbeider.

I Rauneveien har vi fokus på et godt og nært foreldresamarbeid og at barna får bidra mest mulig i egen barnehagehverdag. Det er viktig for oss at hvert barn i vår barnehage skal sees og møtes ut fra sine egne, personlige behov og forutsetninger.

Barna får servert alle måltider i barnehagen, og vi har middag minst en gang pr uke. Når barna har bursdag lager vi middag etter barnets ønske. Vi legger vekt på at alle måltider skal bidra til et sunt og godt balansert kosthold.

Hvert år har vi bl.a. tur til Lindland Gård, idrettsdag, overnatting i barnehagen (primært for førskolebarna) og flere koselige familiefrokoster i forbindelse med f.eks. påske, Lucia og jul. Vi går i svømmehallen med de eldste barna hver uke, og benytter oss av turområder i nærområdet minst to ganger i uken. Ut på tur, aldri sur! 👍

Vi er en Være Sammen barnehage. Du kan lese mer om hva det innebærer her!